TILTRÆK DE RIGTIGE KANDIDATER | FORTÆL OM JERES ARBEJDSPLADS

Vil I gerne tiltrække de bedste medarbejdere? Så er det en god idé at arbejde med Employer Branding. Disciplinen går i al sin enkelthed ud på at have fokus på at markedsføre din virksomhed som en god arbejdsplads. Din virksomhed har nemlig et employer brand, om du vil det eller ej. Derfor er der mange gode argumenter for at arbejde med disciplinen internt og være med til at påvirke jeres employer brand udadtil.

Jeg hjælper dig med at give din virksomhed et image, så det er et sted, medarbejderne gerne vil arbejde. Både dine nuværende medarbejdere, så du undgår en masse opsigelser og udskiftning i din medarbejderstab og de fremtidige medarbejdere, så du tiltrækker de bedste. At have de bedste medarbejdere på holdet giver også en afsmittende effekt på din bundlinje. Så er det ikke bare at komme i gang?

Alle virksomheder har et employer brand

Enhver virksomhed er ‘sin egen’. Det udspringer af virksomhedens kultur, historien om, hvorfor den blev startet, hvor den er i dag og dens værdier. En virksomhed er de medarbejdere, der udgør virksomheden, det er dem, det hele handler om. Det hele skal koges ned i et appetitligt ekstrat og kommunikeres ud. Et stærkt samarbejde mellem ledelsen, marketing/kommunikation og HR.

Jeg hjælper jer med at sætte fokus på employer branding og tage det hele vejen fra at finde frem til, hvad der er unikt ved jeres virksomhed og til at kommunikere det på de forskellige platforme: på hjemmesiden, sociale medier, blogs og video. Al kommunikation med base i jeres værdier og jeres ‘Why’. Det er nemlig især vigtigt, det også er den virkelighed, nye som gamle medarbejdere møder på arbejdspladsen i deres hverdag.

Employee Advocacy

Et element i employer branding er at bruge Employee Advocacy. Her er nogle af virksomhedens medarbejdere ambassadører af din virksomhed og de fortæller om, hvordan det er at arbejde hos jer. Det er kommunikation i øjenhøjde, der rammer målgruppen.

Hjælp til employer branding?

Ring +45 23 98 13 71

Vi starter en med indledende snak om, hvilke type medarbejdere du står overfor at skulle tiltrække, og hvordan employer branding kan hjælpe din virksomhed med at rekruttere de bedste.

Vil du vide mere om et samarbejde med mig?

Referencer

I vores indsats for at tiltrække og rekruttere de rette kandidater og kollegaer har det været afgørende, at Yggdrasils kultur er blevet kommunikeret tydeligt. Det er vi lykkedes med i tæt samarbejde med Gitte. Gitte har hjulpet os med at opbygge Yggdrasils employer brand, der afspejler vores værdier, og hun formidler budskaberne klart og tydeligt. Hun kommunikerer målrettet og i øjenhøjde til målgruppen og bruger samtidigt kommunikationen strategisk i rekrutteringsøjemed. Gitte har rigtigt meget erfaring og har hurtigt sat sig ind i, hvem vi er, så jeg får god sparring på profiler, og hun hjælper mig med målrettet annoncering af vores stillingsopslag, på f.eks. LinkedIn.

 

Der er en rød tråd i alt vores kommunikation – det er især det, vi får ud af samarbejdet med Gitte. Vi får en del uopfordrede henvendelser fra interessante profiler, der finder og kontakter os. Det er uden tvivl et resultat af vores målrettede employer branding-indsats og et klart bevis for, at det virker. Har I brug for at tiltrække de rigtige kandidater, så kan jeg varmt anbefale at tage fat i Gitte.

Ann Sloth Hansen, People & Culture - Business Partner, Yggdrasil